본문 바로가기
  • Education to change my life
  • Always with books
  • Love myself
영어회화/영화

[리얼클래스 학습 일기] 코리안빌리 X 사랑에 대한 모든 것 16일차 : 쓰러진 스티븐, 떠나는 조나단

by 티제 2024. 6. 25.

16일차 : 쓰러진 스티븐, 떠나는 조나단

 

be taken ill : 병들다

I was taken ill when i was travelling in New York.    뉴욕에서 여행하는 동안 병들었어.

She suddenly fell ill.     그녀는 갑자기 병들었다.

She was suddenly taken ill.     그녀는 갑자기 병들었다.

I fell ill after the performance.     나는 공연 이후에 병들었다.

I was taken ill after the performance.      나는 공연 후에 병들었다.

 

 

bring ~ round : ~가 의식을 되찾게 하다, ~을 설득하다

The doctor brought him round.    의사는 그가 의식을 되찾게 했다.

We couldn't bring her round.     그녀는 의식을 되찾지 못했습니다.

We finally brought him round.     우리는 마침내 그를 설득했다.

I could never bring her round.     나는 절대 그녀를 설득할 수 없었다.

 

 

there is no question : 의심의 여지가 없다

There is no question.    의심의 여지가 없다

There's no question he tried his best.     그가 최선을 다한 것은 확실해.

There's no question it's hard work.     그게 힘들다는 건 의심의 여지가 없어.

 

 

step back : 한 걸음 무러서다

Please step back.   부디 물러서 주세요.

Please step back from the safety line.    안전선에서 물러서 주세요.

He stepped back from the car.     그는 차에서부터 물러섰다.

We should step back and think about what's going on.    우린 한 걸음 물러서 상황이 어떻게 돌아가는지 생각해 봐야 해.   

You have to step back from this situation.      넌 이 상황에서 한 걸음 물러서야 해.

 

 

Apparently : 듣기로는, 알기로는

Apparently, they broke up.    듣기로는, 게네들 헤어졌어.

Obviously, they broke up.     말할 필요도 없이, 게네들 헤어졌어.

Apparently, she's been living in korea for 10years.     듣기로는 그녀는 한국에서 10년 동안 살고 있어.

The train was apparently delayed.     듣기로는 기차가 지연됐대.

 

 

try : 시도하다, 해보다, 애를 쓰다

I'm trying to learn French.    나는 프랑스어를 배우려고 해.

She tried to get a job.     나는 취직하려고 노력했어.

I tried a new restaurant.     나 새로운 식당 한번 가봤어.

did you try this book?     이 책 읽어 봤어?

She tried reading it.     그녀는 그걸 읽어보려 했다.

I tried calling him.     나는 그에게 전화해봤다.

I tried to call him.     나는 그에게 전화해보려 했다.