본문 바로가기
  • Education to change my life
  • Always with books
  • Love myself
영어회화/영화

[리얼클래스 학습 일기] 코리안빌리 X 사랑에 대한 모든 것 4일차 : 스티븐과 제인의 5월 무도회

by 티제 2024. 6. 13.


4일차 : 스티븐과 제인의 5월 무도회

 

You okay? : 괜찮아?

Are you okay?     괜찮아?

You okay?    괜찮아?

 

cannot possibly~ : 을 도저히 할 수 없다

I can't say that.    나 그 말을 못하겠어

I can't possibly say that.     나 도저히 그 말을 못하겠어

 

absolutely agree : 완존히 동의하다, 전적으로 동의하다

I agree.   나는 동의한다. 

I totally agree.      나는 전적으로 동의해.

I absolutely agree with him.     나는 그에게 완전 동의해.

 

reckon : 생각하다, 예상하다

I think it's true.    나는 이것이 사실이라고 생각한다.

I reckon it's true.      나는 이것이 사실이라고 생각한다.

 

the Twenties : 20년대

It was release in the nineteen-ninetise.    1990년대에 발매되었다.

He was born in the nineteen-ninetise.     그는 1990년대에 태어났다.

 

astonishing : 정말 놀라운, 믿기 힘든

the view is surprising.    놀라운 전망이다.

the view is astonishing.     정말 놀라운 전망이다.