본문 바로가기
  • Education to change my life
  • Always with books
  • Love myself
영어회화/영화

[리얼클래스 학습 일기] 코리안빌리 X 사랑에 대한 모든 것 3일차 : 천재 스티븐, 제인과 점심 식사

by 티제 2024. 6. 12.


3일차 : 천재 스티븐, 제인과 점심 식사

 

do :  풀다, 해결하다

I did crosswords.     나 낱말맞추기를 풀었어.  

I solved crosswords.      나 낱말맞추기를 풀었어.  

I can never finish doing a 1000-piece jigsaw.      나는 1,000개 조각 그림 맞추기를 끝낼 수가 없다.

I hated doing sums at school.      나는 학교에서 산수 하는 것을 싫어했다.

Did you do every thing?      다 풀었어?

 

 

take a seat : 자리에 앉다, 착석하다

Take a seat.     자리에 앉으세요.

Sit down.      자리에 앉아.

Please have a seat.      제발 착석해주세요.

Please take a seat.     제발 착석해주세요.

I came in and took a seat.      나는 들어가서 자리에 앉았다.

Did you take a seat?      자리에 앉으셨어요?

 

 

come along :  함께 가다, 함께 오다, 도착하다, 생기다

We're going to the park. Do you wanna come along?     우리 공원에 갈 거야. 같이 갈래?

I came along with her.      그녀와 같이 갔어.

A bus will come along.      버스가 도착할 것이다.

He didn't come along.      그는 도착하지 않았다.

 

 

once upon a time : 옛날 옛적에, 옛적에

Once upon a time, I had to fine a phone box to make a call.    옛날 옛적에, 나는 전화를 걸기 위해서 공중전화 박스를 찾아야 했었다.

Once upon a time, there was a little boy.      옛날 옛적에, 어린 소년이 있었습니다.

 

 

be tempted to~ : ~을 하고 싶다, ~을 하도록 유혹당하다

Are you tempted to convert?      개종하고 싶어요?

Did you go there?       너 거기 갔어?

I was tempted but i didn't.       거기 가고 싶었지만 안 갔어.

I'm tempted to traver to New York.       뉴욕으로 여행 가고 싶어졌어.

He was very tempted to quit.       그는 굉장히 퇴사하고 싶어 해.

I wasn't tempted to do so.       나는 별로 안 하고 싶었어.

 

 

looks as if : ~처럼 보이다

He looks as if he hasn't slept all day.     그는 종일 잠을 자지 못한 것처럼 보여.

It doesn't look like it's going to rain.      비가 올 것처럼 안 보여.

Do i look as if i an angry?     나 화 난 것처럼 보여?