본문 바로가기
  • Education to change my life
  • Always with books
  • Love myself
영어회화/영화

[리얼클래스 학습 일기] 코리안빌리 X 사랑에 대한 모든 것 2일차 : 스티븐의 케임브리지 라이프

by 티제 2024. 6. 11.


2일차 : 스티븐의 케임브리지 라이프
Shall we say~? : ~는 어때?, ~할까?

 
Shall we say next Monday?    다음 주 월요일은 어때?
Shall we say 6 o'clock?    6시 어때?
Shall we say this Friday?    이번 주 금요일은 어때?
How about this Friday?     이번 주 금요일은 어때?
 

exhausted : 진이 다 빠진, 기진맥진한

I was exhausted after the training.     훈련이 끝난 후 나는 진이 다 빠졌다.
She was exhausted after climbing the mountain.      걔는 드안 후에 기진맥진했어.
I've been working all day. I'm absolutely exhausted.      나 온종일 일했어. 나 완전히 진이 다 빠졌어.
I'm totally exhausted.     나 완전히 진이 다 빠졌어.
She finished working out, and she's completely exhausted.      걘 운동을 끝냈고 완전히 진이 다 빠졌어.
She's absolutely exhausted.      걘 완전히 진이 다 빠졌어.
 

you'll never guess~ : ~이(하)게?, 너는~를 절대 못 맞힐거야

you'll never guess who i met yesterday.    내가 어제 누구 만났게?
you'll never guess what i got.     내가 뭐 샀게?
Guess who i saw yesterday.     내가 어제 누구 봤게?
Guess what i bought.     내가 뭐 샀게?
Guess what!     뭐게?, 있잖아!
 

morning : 안녕, 안녕하세요

Good morning!    안녕!
morning!    안녕!
 

I have no idea~ : 나는 ~를 전혀 모르겠다.

I have no idea!     전혀 모르겠어!
I have no idea where it is.     나는 그게 어디 있는지 전혀 모르겠어
I have no idea who that person is.     나는 저 사람이 누군지 전혀 모르겠어
Do you have any idea who she is?     너 저분이 누군지 알아?
Do you have any idea what that means?     너 저게 무슨 의미인지 알겠어?
 

Sod off : 꺼져라

Sod off.   꺼져
She told me to sod off.    걔가 나한테 꺼지라고 했어.
Get lost.     꺼져!
Get away from me!    저리가!