본문 바로가기
  • Education to change my life
  • Always with books
  • Love myself
영어회화/영화

[리얼클래스 학습 일기] 로라 X 슈퍼배드2 9일차 : 식당에 잠입한 그루와 루시

by 티제 2024. 4. 16.


9일차 : 식당에 잠입한 그루와 루시

 

 

mm-hmm : 응, 좋아

Hey, Lora, is this yours?    야, 로라, 이거 네 것이야?

Mm-hnm    응.

 

Lora, oh, my Got, BTS is on TV right now!    로라, 맙소사, 방탄소년단이 텔레비전에 나와!

Mm-hnm    그래.

 

 

gotche : 알겠어, 좋아, 속이다

So, you wanted one pasta and one steak?     그래서, 파스타 하나랑 스테이크 하나 원하시나요?

Okay, gotcha.     네, 알겠습니다.

You got it?    이해했어?

I got it.    이해했어.

I got you!     내가 널 속였어!

You got me.     날 속였네.

I got this!     내가 받을게!

Hey, I got this.     냐, 내가 낼게

You know what, I got this.     야, 내가 해결할게.

I got you!      내가 널 잡았다!

I got this!     내가 잡을게!

 

 

be going down : 질 것이다, 망할 것이다

Hey, did you know kyle lied?    너 카일이 거짓말한 거 알았어?

I know it! He is so going down!      그럴 줄 알았어! 가만 안 두겠어!

 

You're going down.     너 가만 안 둘 거야.

 

He is so going down!      가만 안 두겠어!

 

Hey, did you see the news?    뉴스봤어?

He is in real trouble. He is so going down.     그 사람 큰일 났더라. 망하겠어.

 

 

El Pollo Loco :엘 뽀요 로꼬

Hey that pollo is loco.    미쳐 버린 닭고기네요.

 

 

I knew ~ : ~ 을 알고 있었다, ~ 일 줄 알았다

 

Hey, I got the job!    나 합격했어!

I knew it! I told you.     그럴 줄 알았어! 내가 말했잖아.

 

I knew you would get the job.    난 네가 거기 합격할 줄 알았어.

I knew it! I told you.    그럴 줄 알았어! 내가 말했잖아.

Hey, john and I are I going out.     존이랑 나 사귀어.

We are going out.    우리는 사귄다.

I knew it! I knew you guys are dating!      그럴 줄 알았어! 너네 사귀는지 알았어!

Hey, you knew? How did you know?     알고있었어? 어떻게 알았어?

I just knew.     그냥 알았어.

I knew you would say that.    내가 너 그 말 할 줄 알았어.

I knew I could do this.    난 내가 이거 할 수 있을 줄 알았어.

I knew it won't work out.      안될 줄 알았어.

 

 

be spotted : 발견되다, 목격되다

Oh, that's my spot.     저게 내 자리야.

Hey, can you save the spot for me?     저기, 내 자리 좀 맡아줄래?

Angelina jolie and brad pitt were spotted in Bevrly Hills!     안젤리나 졸리와 브레드 피트가 베벌리 힐스에서 목격되었다!

I spotted this ring on the floor.    바닥에서 이 반지를 발견했어요.

My teacher spotted my ability.     선생님은 나의 재능을 발견했다.

 

 

hold ~ tight : ~ 을 꽉 잡다, 꽉 붙잡다

Hold tight! It's fragile.    잘잡아! 이거 잘 부서져.

Hold tight! Don't let it go!     꽉 잡아! 놓치지 마!

Hold on to me tight!     나를 꽉 붙잡아!

Hold me tight in your arms.     나를 네 품에 꼭 안아줘.

Hold me tight.     나를 꽉 잡아줘.

I hugged Jenny toght.     제니를 꼭 껴안았다.

Hold tight to my hand!      내 손을 꽉 잡아!

Hold tight!      꽉 잡아!

Hold tight to the rope!      줄을 꽉 잡아!